"Je nádherné užiť si aspoň raz za deň jedlo s niekým, koho milujete!" (Julia Child)

sobota 19. novembra 2016

Čokoládovo-cviklové brownies

Krásny víkend prajem!:) A aby bol ešte krajší a sladší, tak som si pre vás pripravila skvelé brownies. Nie také obyčajné (aj keď, tie všetci milujeme), ale čokoládovo-cviklové. A bezlepkové. Že nemáte radi cviklu? Tak tu si ju zamilujete. Ja som síce s cviklou nikdy žiadny problém nemala a vždy som ju zjedla, ale teda, nejak extra som ju nevyhľadávala. Až v poslednom čase, a náramne mi chutí :D V týchto brownieskach cviklu, ale vôbec necítiť ako cviklu. Podporí úžasnú chuť čokolády a dodá jej sviežejší tón. Namiesto klasickej múky som použila pohánkovú, ktorá má jemnú chuť orechov. Ak ale chcete bezlepkovú verziu, vyberajte si pohánkovú múku spracovávanú mechanicky, nie tepelne. Iba vtedy je múka naozaj bezlepková. Takže čítajte lejbely a nebojte sa zainvestovať. Pri tomto sa to vyplatí. Nebude vás nafukovať. V poslednom čase musím aj ja siahnuť po inej verzii ako po klasickej bielej múke, pretože ma z nej občas nafukuje. Samozrejme, ak tento problém nemate alebo pohánkovú nechcete kupovať z nejakého iného dôvodu, kľudne použite bielu, ale v menšom množstve :):) Tak si oslaďte víkend!;)


Suroviny:
Pol kila uvarenej cvikle
100g masla zmäknutého
250g nerafinovaného trstinového cukru
3 vajíčka
200g čokolády (ja používam 52%z Lidla)
120g pohánkovej múky
1 kopcovitá polievková lyžica holandského kakaa
1 polievková lyžica vanilkového extraktu
1 čajová lyžička prášku do pečenia (pri bielej múke)
Postup:
Najprv si uvarte cviklu (alebo keď sa ponáhľate, môžete použiť predvarenú, predávajú v Bille, už aj ošúpanú;)...).
Vo vodnom kúpeli si roztopte čokoládu a nechajte ju vychladiť.
Maslo si vyšľahajte s cukrom, potom po jednom prišľahávajte vajíčka a čokoládu.
Cviklu si ponorným mixérom rozmixujte na jemné pyré a ručne primiešajte do zmesi.
Ďalej ručne primiešajte aj pohánkovú múku (po častiach), preosiate kakao aj prášok do pečenia a nakoniec vanilkový extrakt. Pečte vo vymastenej forme 20x20cm pri teplote 180 stupňov približne polhodinku, ale sledujte si. No a je to hotovo :)

0 komentárov:

Zverejnenie komentára

Koľko ľudí nás videlo?

Používa službu Blogger.

Translate

© Maškrtníci, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena