"Je nádherné užiť si aspoň raz za deň jedlo s niekým, koho milujete!" (Julia Child)

pondelok 9. marca 2015

Lievance

Ahojte,



tento recept som pôvodne vôbec nemala v pláne uverejňovať, pretože vznikol z toho, že som mala doma iba vajíčka, múku, mlieko, cukor a maslo a niečo som musela spraviť na večeru. Rozhodla som sa pre lievance a keďže Rudko chcel "tie pravé americké", tak som sa o ne pokúsila:)



na 20 porcií (ks)

POTREBUJEM:

- 3ks vajíčok
- 600ml mlieka
- 450g polohrubej múky
- 170g kryštálového cukru (do sladkej verzie)
- 3 čajové lyžičky sódy bikarbóny
- 200g masla
-  a podľa chuti javorový sirup, práškový cukor, džemíky, slaninka, vajíčka...



POSTUP:

- Všetky suroviny zmiešame dokopy. Po vymiešaní cesta prikryjeme nádobu utierkou a necháme hodinu postáť.

- Na ceste sa vytvoria bublinky a potom ešte raz poriadne premiešame.

- Panvciu predhrejme na miernom ohni. Na vymastenie panvice som použila naozaj malý kúsoček masla. Pri naberaní cesta naberačkou cesto nerozlievame po panvici ako pri palacinkách, ale lejeme ho iba do stredu panvice. Vytvoria sa pekné hrubšie lievance. Lievanec na panvici otáčame v momente, keď sa na povrchu začínajú objavovať bublinky.


- Keď je hotovo, ochuťte si podľa vašej chuti. Alebo len pocukrite alebo prelejte javorovým sirupom a s ovocím, poprípade vypečte slaninku a vajíčko a prelejte výpekom zo slaninky . Ako len chcete.

Je to dobrota a už chápem, prečo v každom druhom filme made in America jedia na raňajky lievance. My ich síce tak často nejdeávame, ale občas si zamaškrtiť, prečo nie. Vrelo odporúčam!:)



BON APPETIT
Katka

0 komentárov:

Zverejnenie komentára

Koľko ľudí nás videlo?

Používa službu Blogger.

Translate

© Maškrtníci, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena