"Je nádherné užiť si aspoň raz za deň jedlo s niekým, koho milujete!" (Julia Child)

utorok 9. júna 2015

Aigo Bouido cesnaková polievka

V takomto teple, ako je v posledných dňoch sa mi veľmi nežiadajú krémové polievky. Radšej uprednostním odľahčenú verziu cesnakovej polievky, ktorou som sa inšpirovala u Julie Child.
Skutočne jednoduchá na prípravu, ktorá vám zaberie tak 45 minút.



Najprv som si dala opiecť chlebíky, aby boli krásne chrumkavé a zlatisté, keď pôjdu do polievky a kým sa varila polievka, tak som si pošírovala vajcia. Ja som ich robila v extra kastróliku, ale kľudne ich môžte pošírovať priamo v polievke. Do tejto polievky môžete pridať aj šalviu, ja som ju vynechala kvôli tomu, pretože pre dojčiace maminy šalvia nie je práve najideálnejšia "korenina". Aj keď možno by nič nespravila, ostatné veci už aj tak jem všetky jedno za druhým, ale aj tak som šalviu nemala doma a nechcelo sa mi ísť do obchodu, tak som si povedala, že ju dávať nebudem a mám sa načo vyhovoriť. :)




Polievka vôbec nemá ostrú chuť cesnaku, naopak je veľmi jemná a jej chuť strašne dobrá. Vraví sa, že táto polievka prospieva duševnému zdraviu a má priaznivý účinok na pečeň a krvný obeh.

Aigo Bouido








POTREBUJEME:

  • 1 hlavička neolúpaného cesnaku alebo 16 neolúpaných strúčikov. (alebo viac)
  • 2 litre vody
  • 2 čajové lyžičky soli
  • štipka korenia
  • 2 klinčeky
  • 1/4 čajovej lyžičky šalvie
  • 1/4 lyžičky tymiánu
  • 1/2 bobkového listu alebo 1 menší
  • 4 vetvičky petržlenovej vňate
  • 3 polievkové lyžice olivového oleja
  • 3-litrový hrniec
  • 230g nastrúhaného ementálu alebo parmezánu
POSTUP:

  • Cesnak vhodíme do vriacej vody a necháme asi 30 sekúnd povariť. Potom vodu scedíme, cesnak opláchneme a olúpeme.
  • Cesnak a soľ, korenie, klinčeky, šalviu, tymián, bobkový list, petržlenovú vňať, olivový olej aj s vodou dáme do hrnca a približne 30 minút varíme na miernom plameni. Podľa potreby dochutíme.
  • Potom polievku scedíme do iného hrnca a vytlačíme šťavu z cesnaku a na ohni privedieme k miernemu varu. V polievke pošírujeme vajcia (alebo extra v hrnci, postup nižšie).
  • Pridáme postrúhaný syr.
Pošírované vajcia




POTREBUJEME:

  • vajcia
  • 2 litre vody
  • 2 polievkové lyžice octu
  • misu studenej vody
POSTUP:

  • Zmiešame vodu s octom a privedieme k varu. Na jeden liter vody=jedna polievková lyžica octu.
  • Keď voda vrie, rozbijeme do nej vajce a ihneď vareškou pretiahneme bielok cez žĺtok a necháme asi 3-4 minúty povariť, kým  bielok nie je tuhý, ale žĺtok na omak mäkký.
  • Vyberieme a ponoríme do studenej vody, v ktorej sa var zastaví a zmyje sa chuť octu.
  • V tej vode, môžte vajcia udržiavať aj niekoľko hodín.
Opečený chlieb




POTREBUJEME:

  • biely chlieb
  • olivový olej
POSTUP:

  • Chlieb poukladáme v jednej vrstve na plech a dáme do rúry na 160°C na 15 minút.
  • Potom vyberieme a z každej strany potrieme olivovým olejom a vrátime do rúry na ďalších 15 minút, kým chlieb nie je vysušený a zlatý.
  • Nakoniec ho vložíme do polievky a naň uložíme pošírované vajce .
Tak a to je všetko. Určite vyskúšajte, je to taká odľahčená cesnaková polievka, na leto úplne v poriadku si myslím. :)

BON APPETIT!

Katka

2 komentárov:

Koľko ľudí nás videlo?

Používa službu Blogger.

Translate

© Maškrtníci, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena