"Je nádherné užiť si aspoň raz za deň jedlo s niekým, koho milujete!" (Julia Child)

pondelok 2. marca 2015

Mascarpone-banánová torta s nutellou!

Zdravím všetkých po sto rokoch.

Dlho sme tu neboli. Chrípkovali sme, soplili sme, kašľali sme a tak ďalej. Teším sa, že aj napriek mojej menšej pnke od blogovania ste stále podaktorí blog navštevovali. Aj keď nič nové na vás nevykuklo za posledné dni.

Pečenie a varenie je vec, ktorá ma veľmi baví a keď si na túto zábavku nájdem čas, tak som veľmi rada. Síce je to čím ďalej, tým náročnejšie. Keď si porovnám prvý recept na Boeuf Bourguignon, ktorý som robila niekedy v decembri a trval  štyri hodiny a mala som v kľude čas ho prirpaviť, uvariť, naaranžovať a ešte aj pofotiť! Tak recept, ktorý som robila včera skončil tak, že to bola  bomba. To áno. Bombu som sľúbila, tak aj bude. Sladká a vynikajúca. Aj tá kuchyňa vyzerala, akoby do nej padla bomba. Po dopečení torty mi na stole zvýšili balíčky vanilkového cukru. Pozerám na ne a rozmýšľam, kam som ich zabudla nasypať. Keď som zistila, že to bolo ešte na začiatku do korpusu, ktorý sa už teraz veselo piekol v rúre, tak som sa vykašľala na ne a povedala som si, že torta bude sladká dosť, aj bez vanilkového cukru.

Keď sa torta dopiekla, zobudil sa krpček, tak som aspoň narýchlo naaranžovala tortu, nasvietila, pridala doplnky. Zabralo mi to asi dve minúty a bola som rada, ako rýchlo som to stihla a reku ešte to  cvaknem, aspoň aby bola nejaká fotka. Vravela som si, že dnes sa žiadny food styling konať nebude a veru sa ani nekonal. Akonáhle som zapla zrkadlovku, zistila som, že v nej nemám kartu, skontrolujem druhé najbežnejšie miesto, kde by mohla byť, ale nebola ani v notebooku a už som fakt nemala čas hľadať miesto, kde inde by mohla byť schovaná, lebo hľadať ju medzi hračkami, plienkami a ďalšími drobnosťami, na to som už fakt nemala čas, lebo za tie dve minúty, čo sa toto celé odohralo, tak Samko zvýšil intenzitu svojho "rozprávania" a keďže Samko je stále na prvom mieste, tak torta len narýchlo poputovala do chladničky, bez fotky a bez ochutnania.

Toľko k tomu, prečo je dnešný príspevok bez fotky.

Dnes sme tortu ochutnali a bola naozaj dobrá. Je síce tak sýta, že viac ako jeden väčší alebo dva maličké kúsky z nej určite nezjete naraz, ale aspoň vám vydrží dlhšie:) Chuťovo by som ju opísala ako vylepšenú verziu domácej krtkovej torty. Výzorovo...no, ako sa komu zadarí. Možno aj lepšie, že sa tentokrát nefotilo. Nie vždy sa podarí krásna okúzľujúca torta pravidelných tvarov. Ale určite ju vyskúšajte, pretože je stráááášne dobrá.

Nech sa páči recept.

POTREBUJEME:

korpus:
- 4 vajcia
- 200ml oleja
- 200ml smotany na šľahanie (33%)
- 100g polohrubej múky
- 100g kukuričného škrobu
- 1 polievková lyžica kakaa
- 1 balíček kypriaceho prášku
- 200g práškového cukru
- 2 balíčky vanilkového cukru (ako vravím, aj bez neho je to ok)
- nutella (na potretie korpusu)

- 4ks banánov

mascarpone krém:
- 250g mascarpone
- 250ml smotany na šľahanie (33%)
- 4 polievkové lyžice práškového cukru
- 100g nastrúhanej čokolády

čokoládový krém:
- 100g horkej čokolády
- 100g mliečnej čokolády
- 100g zmäknutého masla
- 100ml smotany na šľahanie (33%)

POSTUP:

- Tortovú formu si vystelieme papierom na pečenie a boky vymastíme.
- Rúru si vyhrejeme na 180°C
- Múku, kukuričný škrob, kypriaci prášok a kakao spolu zamiešame
- Vajíčka vyšľahaám so všetkými cukrami (kľudne aj bez vanilkových) do peny a potom prišľaháme smotanu na šľahanie. Do tejto zmesi striedavo primiešavame múčnu zmes a olej.
- Cesto nalejeme do formy a pečieme asi 50-55 minút. Nám stačilo aj 45 minút.
- Necháme poriadne vychladnúť korpus a prerežeme napoly.

Mascarpone krém:

- Smotanu vyšľaháme na tuhú šľahačku.
- Mascarpone vyšľaháme s cukrom, pridáme tuhú šľahačku a poriadne vymiešame mixérom, ale neprešľahať.
- Pridáme postrúhanú čokoládu a hotovo.

Spodok korpusu natrieme nutellou.
Na kolieska nakrájané banány v dvoch vrstvách naukladáme na nutellu.
Na banány nanesieme krém a uhľadíme.
Priložíme vrchný korpus a dáme na chvíľu stuhnúť do chladničky.

Čokoládový krém:

- Vo vodnom kúpeli si rozpúšťame všetku čokoládu a maslo a za stáleho šľahania metličkou ju necháme krásne roztopiť. Bude krásne lesklá.
- Smotanu na šľahanie vyšľaháme do tuhej šľahačky a pridáme až do vychladnutej čokolády.
- Treba si dať pozor, aby čokoláda bola naozaj poriadne vychladnutá, pretože ak bude trochu teplá, tak tá šľahačka sa vám začne roztekať ako mne a potom to budete zbytočne zas musieť dávať zachladiť, nech to stuhne.
- Celú tortu natrieme týmto krémom a dáme poriadne stuhnúť do chladničky.

To je všetko! Je to dobrota. Vlastná domáca krtková torta s banánmi a mascarpone.
Ideálne nechajte zatuhnúť cez noc, aby sa dobre krájala:)

BON APPETIT!

Katka

0 komentárov:

Zverejnenie komentára

Koľko ľudí nás videlo?

Používa službu Blogger.

Translate

© Maškrtníci, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena