"Je nádherné užiť si aspoň raz za deň jedlo s niekým, koho milujete!" (Julia Child)

pondelok 20. apríla 2015

Kurča na červenom víne...

Dnes som mala konečne jeden z tých dní, keď sa mi chcelo vymýšľať, nakupovať potraviny a variť. Červené víno je väčšinou najväčšou klasikou k hovädziemu mäsu a oprávnene, ale je vynikajúce aj s kuracím mäsom!


Na varenie používajte kvalitné mladé, telnaté červené víno. Francúzske Maconniektoré typy burgundských vín, podaktoré z telnatejších vín z oblasti Bordeaux - napríklad St. Emilion (v Lidli asi 7 eur) alebo nejaké, čo spĺňa kritéria. Ja som použila chuťovo vynikajúce (etiketu je vidno aj na fotkách) z oblasti Côtes du Rhône (v Lidli asi 3 eurá).

Kuriatko je šťavnaté, skvelo chutí po vínku, k tomu opekané zemiaky a môžte podávať.



POTREBUJEME:

pre 4 osoby

- 4 kuracie stehná aj s kosťou
- 200ml červeného vína (Côtes du Rhône, St. Emilion...)
- 1 cibuľa
- 2-3 strúčiky cesnaku
- 1 polievková lyžica olivového oleja
- čierne korenie, soľ
- 50g masla
- 6-7 zemiakov


POSTUP:

- Kuracie stehná vložte do pekáča vystlaného hoblinami masla. Stehná osoľte a okoreňte z každej strany.

- Potrite ich prepasírovaným cesnakom a podlejte červeným vínom.



- Pečte pri teplote 180°C asi 45 minút.



- Zemiaky nakrájajte na kocky, uvarte do polomäkka (to som ja bohužiaľ nestihla, lebo malý začal plakať, tak sa uvarili úplne do mäkka) a potom ich opečte na panvici na lyžici oleja.

- Asi 10 minút pred dopečením obložte stehná plátkami cibule.

- Pečte do zlatista a podávajte preliate vínovým výpekom s opečenými zemiakmi.

A skvelý obed je na svete!


BON APPETIT

Katka

0 komentárov:

Zverejnenie komentára

Koľko ľudí nás videlo?

Používa službu Blogger.

Translate

© Maškrtníci, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena