"Je nádherné užiť si aspoň raz za deň jedlo s niekým, koho milujete!" (Julia Child)

streda 1. júla 2015

Jahodové gule

Prázdniny sú tu a s nimi vám prinášam aj recept na také prázdninové jedlo. Počasie sa konečne dalo dokopy a už to aj vonku vyzerá tak, ako to cez prázdniny vyzerať má.



No a ja som mala doma posledné jahody, tak som z nich spravila gule z tvarohového cesta. Gule sú dobre známe, robia ich všetci, ale každý má na ne ten svoj tajný recept. :)



Ja sa dnes s vami podelím o ten svoj recept, ale samozrejme ovocie si naordinujte podľa vašej chuti. Ja som použila jahody, pretože mi ešte ostalo posledných pár a už som nevedela, čo vymyslieť. Tak ale už máte aj marhule, čerešne a pomaly aj slivky, takže poďme guľovať :)



POTREBUJEME:

  • 500g jemného tvarohu
  • 400g polohrubej múky + na posypanie dosky
  • 2 vajcia
  • 2 balíčky vanilkového cukru
  • jahody alebo ovocie, aké sa vám pozdáva
POSTUP:





  • Jahody si najprv umyte a až potom odtŕhajte stopky, aby sa voda nedostala dnu do jahody.
  • Vymiešame si tvaroh s cukrom a pridáme vajíčka.
  • Rozmiešame a prisypeme múku.
  • Všetko pekne rozmiesime do vláčneho cesta, ktoré následne zabalíme do potravinovej fólie a dáme na 20 minút do chladničky oddýchnuť si.
  • Vyberieme z chladničky a cesto pekne rozvaľkáme. Povykrajujeme z neho štovrčeky veľké asi tak, aby poňali jahody alebo ovocie, ktoré ste si zvolili.
  • Jahody zabalíme do týchto štvorčekov a pekne z nich vytvarujeme v dlaniach guličky.
  • Opatrne, aby ste nepoškodili jahody.
  • Dáme do veľkého hrnca zovrieť vodu a keď vrie, tak do nej opatrne naukladáme gule.
  • Necháme variť a guľa je hotová, keď vypláva na povrch.
  • Povyberáme a prelejeme roztopeným maslom, aby sa nezlepili a posypeme práškovým cukrom a tvarohom :)

BON APPETIT!



Katka

0 komentárov:

Zverejnenie komentára

Koľko ľudí nás videlo?

Používa službu Blogger.

Translate

© Maškrtníci, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena