"Je nádherné užiť si aspoň raz za deň jedlo s niekým, koho milujete!" (Julia Child)

nedeľa 13. novembra 2016

Medovo pivné kuriatko

Znie to neuveriteľne, ale je to tak. Po dlhom pol roku sem skutočne pridávam nový recept. Úprimne? Neverila som, že tento deň ešte niekedy nastane, ale stalo sa. Samozrejme za pol roka som vybehla zo systému písania, fotenia a tak...Ale to chce len čas :) Tak buďte, prosím, so mnou trpezliví.


Posledný príspevok bol ešte pred letom a bol to šalát. Dnes je už zima, kde tu aj sneh. U nás zatiaľ iba dážď alebo slniečko, ale kosa teda riadna. Mne to ale nevadí. Zimu mám radšej ako leto, všetci naokolo červené vyštípané nosy, rozfúkané frizúry a ruky vo vreckách. Zima je super v tom, že sa môžem večer zababušiť do deky, čítať si, popíjať teplé kakavko. Že môžem ísť von rýchlo bez toho, aby som tri hodiny vyberala, čo si oblečiem (čo je v mojom prípade celkom des, pretože mám pocit, že v skrini sa tie veci potajmä zmenšujú), proste si dám čokoľvek a na to kabát resp bundu a ide sa.

V zime sa mi aj oveľa príjemnejšie varí. Cez leto som rada, že vôbec dýcham v posledných rokoch, nie to ešte stáť pri šporáku. Aj keď zrovna toto leto som celé prepiekla a prežila som to, takže také strašné to zrejme nebude. Po polročnej pauze začínam skvelým, rýchlym a chutným receptíkom na kuracie paličky s pivom a medom. Jedným slovom? Bomba. Nič viac a nič menej. Úžasná rýchla príprava, no napriek rýchlej príprave plná chuť a vďaka rýchlej príprave šťavnaté mäsko. Poďme už na recept, pretože zbytočne tu budem okolo toho básniť, kým si to nevyskúšate :)




POTREBUJEME:

  • kuracie stehienka
  • soľ, korenie
  • 1 polievková lyžica oleja
  • 2 väčšie cibule
  • 250ml piva
  • 2 polievkové lyžice sójovej omáčky
  • 1 polievková lyžica hrubozrnnej horčice
  • 1 polievková lyžica medu
  • 60g masla
  • petržlenová vňať
POSTUP:

  • Umyté, usušené, osolené a ochutené kuracie stehienka dáme opiecť na panvici s olejom do zlata zo všetkých strán. Keď máme, vyberieme ich a vložíme do zapekacej misy. Rúru si predhrejme na 180°C.
  • Do panvice, kde sme opekali kurčatá, pridáme cibuľu a restujeme ju na jemnú hnedú farbu asi tri minútky. Vedľa v miske si zatiaľ zmiešame pivo, sójovku, med a horčicu a prilejeme k cibuli. Necháme zredukovať na polovicu a touto zmesou zalejeme kuriatka.
  • Pomedzi kurčatá pridáme maslo a pečieme v rozohriatej rúre asi 20 minút.
  • Po vytiahnutí posekáme nasekanou petržlenovou vňaťou a hotovo :)
Podávame samozrejme s dobre vychladeným pivkom, ktoré dobre padne aj v chladnejších mesiacoch :)

Katka

0 komentárov:

Zverejnenie komentára

Koľko ľudí nás videlo?

Používa službu Blogger.

Translate

© Maškrtníci, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena